5 alimente cu efect anti imbatranire

Home » Sanatate » Nutritie » 5 alimente cu efect anti imbatranire
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Industria de profil aduce an de an profit de miliarde de dolari marilor corporatii.

In cautarea elixirului tineretii, se investeste masiv in suplimente alimentare precum acizi grasi Omega, Spirulina, sucuri exotice precum Noni, sau diferite multivitamine, precum si in produse cosmetice care mai de care mai frumos prezentate, dar se omit de cele mai multe ori produsele naturale, ieftine, dar cu un efect garantat: fructele si legumele proaspete.




Da, uneori, banalele fructe si legume de sezon sunt un izvor nesecat de sanatate, continutul bogat de micronutrienti esentiali facandu-le de multe ori mult mai eficiente decat produsele de sinteza.

Vom trece mai jos in revista un top 5 al produselor care nu ar trebui sa lipseasca nicicand din alimentatia de zi cu zi, cu efect anti age deosebit de puternic :

struguri

Strugurii negri


Pe langa vitaminele si mineralele esentiale, strugurii proaspeti au contin o cantitate impresionanta de Resveratrol, considerat de lumea medicala cel mai puternic antioxidant existent. Se spune ca Resveratrolul este de peste 20 de ori mai eficient decat Vitamina C si de aproximativ 5 ori mai puternic decat Beta Carotenul.

Rolul principal al resveratrolului este acela de stimulator al productiei proteinelor SIRT1, proteine ce protejeaza ADN-ul de efectele devastatoare ale radicalilor liberi.

Ovazul


Consumat sub forma de faina integrala sau tarata, ovazul este bogat in vitamine din complexul B, care au un rol esential in mentinerea elasticitatii pielii. Ovazul este deasemenea o sursa importanta de fibre, care ajuta la o digestie normala si combat constipatia.

Avocado


Este deasemenea un fruct cu un puternic efect anti imbatranire. Pe langa abundenta de Vitamina E si potasiu, acesta contine si grasimi nesaturate esentiale precum acidul oleic, care va va ajuta in mentinerea colesterolului in limite normale, fiind adjuvant, pe langa efectul de intinerire exterior si in mentinerea sanatoasa a sistemului cardiac.

Bananele


O sursa importanta de Potasiu, bananele pot constitui alegerea ideala daca vreti sa consumati o gustare intre mese mai ales pentru ca nu sunt bogate caloric. Totodata, fructooligozaharidele protejeaza sanatatea colonului, inbunatatind capacitatea de asimilare a nutrientilor.

Oleaginoasele


In aceasta categorie vom include migdalele, nucile, fisticul, caju sau arahidele. Acestea au un continut ridicat de vitamina A si E cu un rol activ in mentinerea elasticitatii si fermitatii pielii.



Daca iti plac articolele noastre, intra in comunitatea Demoiselle.ro inscriindu-te la NewsLetter AICI. Nu-ti fie frica, nu te vom deranja obsesiv cu mesaje! In plus, te poti dezabona oricand daca nu vei mai dori sa receptionezi emailuri de la noi.
 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *