Ce se intampla daca consumi o cana de cafea pe zi? Efectul este unul controversat!

Home » Sanatate » Nutritie » Ce se intampla daca consumi o cana de cafea pe zi? Efectul este unul controversat!
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Daca esti precum majoritatea adultilor, cafeaua si implicit cofeina este parte a rutinei tale zilnice.

Un studiu Zagat  realizat in 2014 a reliefat faptul ca nu mai putin de 87% dintre americani consuma zilnic minimum o ceasca de cafea, 55 de procente recunoscand chiar ca sunt dependenti de minim o doza zilnica. In Europa, procentele par a fi chiar mai mari.
cafea
Consumata in doze moderate, cofeina continuta de cafea creste vigilenta mentala si este un bun aliat impotriva migrenelor (fiind chiar parte componenta a multor medicamente analgezice). Totodata, previne aparitia unor boli grave precum diabetul zaharat de tip 2, cancerul sau Alzheimer.

O cantitate de 400 de miligrame de caffeina consumata zilnic (echivalentul a doua cani de cafea sau a 4 cesti de espresso) este o cantitate sigura pentru un adult sanatos. O cantitate de 5-600 de miligrame, insa, poate fi periculoasa, provocand stari de agitatie, tremor, irascibilitate, insomnie sau chiar mai rau, tulburari gastrice grave.

In cazul copiilor si adolescentilor, consumul de cafeina nu trebuie sa depaseasca 100 de miligrame.

Problema majora este ca de cele mai multe ori nu consumam cofeina doar din cafea, acesta fiind continuta si de multe dintre alimentele ingerate zilnic. Cateva cubulete de ciocolata, o gustate dulce, sau, chiar un banal ceai sporesc cantitatea de cofeina.

Efectele stimulante ale cofeinei variaza de la o persoana la alta in functie de o serie de factori precum starea de sanatate, indicele de masa corporala, medicatie, etc. Cheia pentru optimizarea beneficiilor sale sta in a cunoaste ce cantitate de cofeina consumi zilnic, sporind starea de vigilenta si de concentrare atunci cand este nevoie, respectiv scazandu-le atunci cand aveti nevoie de odihna.

Potrivit cercetatorilor de la Harvard , consumul unor cantitati mici de cafea (aproximativ un sfert de cana de cafea la ibric) la intervale de o ora, in prima parte a zilei, este cea mai buna strategie de a va mentine intr-o forma optima pe parcursul intregii zile.

Concentratia de cofeina atinge nivelul maxim in sange in aproximativ 30-60 de minute, efectele sale fiind vizibile pana la 3-5 ore.



Daca iti plac articolele noastre, intra in comunitatea Demoiselle.ro inscriindu-te la NewsLetter AICI. Nu-ti fie frica, nu te vom deranja obsesiv cu mesaje! In plus, te poti dezabona oricand daca nu vei mai dori sa receptionezi emailuri de la noi.
 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *