Cea mai mare cutiuta muzicala interactiva expusa in Baneasa Shopping City pentru a le face copiilor cunostinta cu muzica lui Enescu

Home » Stiri » Comunicate de presa » Cea mai mare cutiuta muzicala interactiva expusa in Baneasa Shopping City pentru a le face copiilor cunostinta cu muzica lui Enescu
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Comunicat de presa - Bucuresti, 3 septembrie. O productie inovatoare sub forma unei cutiute muzicale de dimensiuni impresionante a fost expusa in premiera in Baneasa Shopping City din capitala, cu ocazia Festivalului International George Enescu, pentru a incuraja publicul sa descopere opera marelui compozitor.

Un hibrid intre o cutie muzicala mecanica si una digitala, obiectul reprezinta o inovatie la nivel de concept si productie: la exterior arata ca o cutie muzicala clasica prevazuta cu o manivela ce trebuie invartita manual pentru a functiona, iar sunetele sunt generate electronic. Lamelele au senzori de vibratii si declanseaza note atunci cand sunt atinse de protuberantele de pe tambur, fiecare vibratie determinand o tonalitate diferita. Sunetele reproduse au la baza note muzicale din partitura Rapsodia Romana.

Pentru a pastra caracterul ludic si interactiv al constructiei, protuberantele (pinii) tamburului sunt de fapt 2.500 de piese Lego de diverse culori, pe care copiii si adultii sunt invitati sa le aseze dupa un algoritm prestabilit. Ulterior acestia trebuie sa invarta tamburul pentru a genera o melodie. Oamenii sunt invitati sa recompuna atat fragmente din opera lui George Enescu, dar si sa creeze propria „compozitie”, plasand piesele Lego oriunde pe tambur.

Cutiuta muzicala

“Ne dorim sa generam interes pentru muzica in general si pentru opera lui George Enescu in special, atat in randul parintilor, cat si al copiilor si sa ii incurajam pe toti deopotriva sa asculte si sa interactioneze cu muzica buna. Si pentru ca cel mai bine invatam atunci cand ne jucam, vrem sa incurajam copiii sa ia contact cu muzica prin elementele familiare lor: piesele Lego. Din cate stim, o asfel de constructie interactiva este o premiera la nivel mondiall ”, a explicat Claudiu Dobrita, Director de Creatie FCB Bucharest, agentia care semneazaa conceptul si executia intregii campanii. Pe langa cutiuta muzicala, in campanie sunt incluse si executii de promovare outdoor si semnalizare la fata locului.

Cutiuta muzicala a fost produsa la initiativa agentiei de publicitate FCB Bucharest in colaborare cu Baneassa Shopping City ca parte a proiectului Bucurestiul Creativ, organizat cu ocazia Festivalului International George Enescu. Tema data participantilor anul acesta de Bucurestiul Creativ a avut in vedere compozitia „Impresii din copilarie” de George Enescu, suita in pian si vioara, a lui Enescu.

Confectionata din lemn, inox si aluminiu, productia cutiutei a durat aproximativ o luna si a fost realizata in Romania cu ajutorul a doi furnizori: unul responsabil de productia in sine (carcasa de lemn, tamburul, lamelele), cel de-al doilea de integrarea software (partea digitala, cu senzori de lamele si sunete). Productia tamburului a fost cea mai mare provocare, echipa fiind nevoita sa testeze trei solutii diferite de productie pana la forma finala. Cutiuta a fost transportata pe subansamble si remontata in mall, dupa multe ore de probe de montaj si de sunet in atelier. Este posibil ca in viitorul apropiat sa fie incepute demersurile pentru inscrierea cutiutei in Cartea Recordurilor.

Baneasa Shopping City si Grand Cinema & More sunt parteneri ai Festivalului International George Enescu. La Grand Cinema & More vor avea loc transmisii live ale concertelor din cadrul festivalului pe toata durata acestuia. Cutiuta muzicala va fi amplasata in mall-ul Baneasa Shopping City (intrarea Samsung) pana la data de 20 septembrie.

Despre FCB Bucharest


Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In Romania, FCB Bucharest ofera, de peste 20 ani, solutii integrate de comunicare. Din portofoliul de clienti ai FCB Bucharest fac parte branduri si companii internationale precum Beiersdorf, JTI, Philips, Vodafone, Mondelez, Molson Coors etc.

Despre Baneasa Shopping City


Baneasa Shopping City a fost inaugurat in aprilie 2008 şi este recunoscut ca fashion mall-ul Bucuretiului unde pasionatii de moda pot gasi cele mai importante branduri. Peste 300 de magazine, restaurante si servicii stau la dispozitia vizitatorilor oferindu-le  cele mai inalte standarde de calitate. Dezvoltata pe o  suprafata de  450.000 m2, Zona Comerciala Baneasa cuprinde retaileri precum IKEA, Carrefour, Feeria Shopping Gallery, Bricostore, Metro cash&carry, Mobexpert, care asigura un flux permanent de clienti. Atat Baneasa Shopping City, cat si Zona Comerciala Baneasa fac parte din Proiectul Baneasa.

Despre Bucurestiul Creativ


Bucurestiul Creativ se desfasoara in acelasi timp cu Festivalul International George Enescu, in mai multe spatii culturale si publice din Capitala. In 2015, evenimentele tematice din Bucurestiul Creativ pornesc de la compozitia „Impresii din copilarie” de George Enescu. Au fost incurajate abordarile interactive, in care publicul este implicat activ in procesul de descoperire a lui George Enescu si a muzicii sale prin orice mijloace creative, fiind in acelasi timp binevenite si acele proiecte in care publicul este spectator la aceasta descoperire. Mai multe informatii gasiti pe http://festivalenescu.ro/bucuresticreativ/ .



Daca iti plac articolele noastre, intra in comunitatea Demoiselle.ro inscriindu-te la NewsLetter AICI. Nu-ti fie frica, nu te vom deranja obsesiv cu mesaje! In plus, te poti dezabona oricand daca nu vei mai dori sa receptionezi emailuri de la noi.
 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *