Iata de ce este important sa avem o diversitate mare de alimente in dieta noastra!

Home » Sanatate » Nutritie » Iata de ce este important sa avem o diversitate mare de alimente in dieta noastra!
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Cu siguranta va este mult mai usor sa cadeti prada rutinei zilnice si sa consumati alimente cat mai accesibile, posibil insa pe termen lung acestea nu sunt decat o piaza rea pentru organism si ne pot creea foarte mari probleme.

Organismul nostru are nevoie zi de zi de energie, vitamine, minerale, proteine, fibre, aminoacizi, fosfo-lipide si altele intr-o doza optima pentru a functiona la parametrii normali si a nu exista vreo predispozitie de a se slabi sistemul imunitar.

De asemenea, foarte important pe langa alimentatia noastra de zi cu zi este miscarea, care trebuie facuta timp de minimum 30 de minute in fiecare zi astfel incat corpul nostru sa fie la parametrii normali si sa nu-i permitem sa depuna grasime.

Insa acum, din pacate, traim intr-un secol in care totul se face pe fuga, iar din alimentatia noastra nu lipsesc covrigul la micul dejun, hamburgerul  la pranz, sandwichurile si salatele uleioase seara, lucru care face foarte mult rau daca nu invatam cum sa ne planificam mesele si ce ar fi util sa eliminam din meniu.

Diversificarea tipurilor de alimente pe care le consumam ar trebui sa fie o alternativa castigatoare atunci cand vine vorba de sanatatea corpului nostru.

Susan Roberts, directorul sectiei de Energie Metabolica din cadrul Laboratorului din Tufts ne vorbeste despre acest lucru si ne spune ca este oarecum dificil sa se vorbeasca despre o diversificare a alimentatiei.

Pe deoparte aceasta este buna, insa ingerarea de mai multe alimente in corp poate duce la indigestii sau alte simptome care nu fac bine stomacului si glandelor anexe.

Pe de alta parte, pentru a ne extrage tot ce avem nevoie pentru a pastra dozajul de energie zilnica, fiecare aliment in parte are substantele nutritive necesare pentru a asigura functionarea la parametrii normali in corpul nostru.

Un studiu a aratat ca femeile care au mancat peste 16-17 optiuni dintr-o lista de alimente sanatoase  au sanse mai mari la viata cu 42% in plus fata de femeile care au mancat jumatate din acest numar de optiuni, fapt ce ne arata ca alimentatia reprezinta un proces cavarsitor in ceea ce priveste sanatatea corpului nostru.

Alimentatia este pilonul central al functionarii umane, la care se adauga miscarea sau atitudinea pozitiva, lucruri care ne dau continuitate zi dupa zi si care ne fereste de boli sau de complicatii.

Un alt studiu de renume a aratat faptul ca persoanele care au mancat aceleasi si aceleasi alimente pe o perioada indelungata sunt mai predispuse la boli sau alergii, fata de persoanele care au incercat si ceva nou in alimentatia lor, mai ales fructe, legume si produse sanatoase in general.

Acest lucru ne arata cat de important este sa fim conectati cu natura, care ne ofera tot ce avem nevoie pentru a trai mai mult, iar orice alta forma de alimentatie mai ales cea artificiala sau toxica bazata pe fast-fooduri, sosuri sau mancare grasa poate duce in timp la serioase probleme.

Una din cele mai mari probleme o reprezinta obezitatea, un procent covarsitor care ingrijoreaza organizatiile mondiale, iar un altul este scaderea sistemului imunitar ce se datoreaza faptului ca nu ne dozam corpul cu vitaminele si mineralele de care are nevoie zilnic.

De asemenea si excesul de fructe sau legume poate creea probleme, o cantitate mai mare decat poate primi corpul de substante nutritive poate cauza de asemenea ceva probleme, de aceea trebuie sa fim cat mai ponderati posibil.

Un alt lucru pe care l-au aratat cercetatorii in studiile lor se raporteaza la oamenii care consuma des o varietate mai mare de alimente , acestia fiind mai putin predispusi la sindroame metabolice cu 21% fata de cei care au fixisme la meniuri si alegeri.

Astfel probleme ca hipertensiunea arteriala sau prezenta mare a zaharurilor in sange nu ar fi un incovenient la aceasta categorie de oameni, pe cand la ceilalti da, lucru ce ar putea duce chiar la aparitia diabetului sau bolilor cardiovasculare atat de multe in secolului in care traim.

Oamenii care mananca o varietate mai mare de alimente sunt de asemenea in pole-position pentru a avea dimensiunile taliei pe care le doresc, nepermitand organismului sa depuna grasime ca in cazul celor care mananca des  preparate grase, lucru ce poate duce la luarea in greutate fara sa ne dam seama.

Un alt avantaj pe care il are diversificarea alimentatiei este acela ca favorizeaza formarea unei cantitati mari de bacterii intestinale care au rolul sa ne tina greutatea si sanatatea sub control  pe timp indelungat.

Fiecare tip de produs alimentar si micronutrienti pare sa aibe un specialist bacterian care sa il poata utiliza.

Mark Heiman, directorul companiei de Biotehnologie  relateaza ca este de o foarte mare importanta varietatea alimentara in functionarea umana.

Acesta crede ca trebuie consumate zilnic mai multe tipuri de fructe, legume, mixuri dintre acestea, cereale integrale, lactate cu continut scazut de grasime, proteine slabe si grasimi de cea mai buna calitate.

Alternarea acestor alimente ne poate ajuta sa ”fentam” corpul in a se slabi si ne poate incarca bateriile zi dupa zi, tot ce avem de facut este sa fim inventivi.

Desi timpul nu ne-o permite de cele mai multe ori,  orele multe state la munca sau dedicate treburilor casnice impiedicandu-ne, trebuie sa avem grija de capitolul alimentar pentru a nu avea complicatii in timp si sa avem foarte mult de tras cu acestea.

De o deosebita importanta este sa ne facem evaluari corporale periodice, sa aflam care este procentajul de apa din organism, cantitatea de grasime, greutatea oaselor, dar si aspecte precum tensiunea arteriala sau monitorizarea kilogramelor nu trebuie neglijate.

Vitaminizarea si mineralizarea trebuie sa vina pe cale naturala, iar unde trebuie sa aducem improvizatie organica nu trebuie sa ezitam sa o facem, mai ales in ceea ce priveste vitamina c sau alte substante nutritive care de multe ori nu se gasesc in doze optime in organismul nostru.

Fie ca suntem mai pretentiosi la mancare sau nu, trebuie sa incercam zilnic ceva nou in alimentatia noastra, mofturile nefiind o optiune pentru a o pastra la parametrii normali pe o perioada cat mai lunga.

Daca preferam fast-foodurile si suntem comozi, in timp proverbul care spune ”esti ceea ce consumi” se va adeveri, iar in oglinda nu vei fi decat o umbra palida a omului care erai candva.

Tu ce alegi? O alimentatie sanatoasa si variata sau fast-food si alte mancaruri pe fuga care sa te priveze  de a-ti lua dovezile necesare ale stimei de sine din partea ta sau din partea lumii din jur? Asta ramane sa iti raspunzi tu…si nu uita sa fii sincer cu tine!



Daca iti plac articolele noastre, intra in comunitatea Demoiselle.ro inscriindu-te la NewsLetter AICI. Nu-ti fie frica, nu te vom deranja obsesiv cu mesaje! In plus, te poti dezabona oricand daca nu vei mai dori sa receptionezi emailuri de la noi.
 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *