O alimentatie corespunzatoare ne scapa de inflamatii

Home » Sanatate » Nutritie » O alimentatie corespunzatoare ne scapa de inflamatii
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Sunt momente in care anumite zone ale corpului se inflameaza si acest lucru ne provoaca disconfort.

Foarte multi dintre noi consideram ca acest lucru se datoreaza unei pozitii incorecte pe care o avem de-a lungului unei zile si acest lucru impiedica sangele sa cicule corect. E foarte probabil sa fie asa insa cauzele pot fi mai multe iar printre ele se numara si alimentatia necorespunzatoare.




Atunci cand observam ca aceste inflamatii persista, ar trebui sa ne controlam alimentatia si obiceiurile iar daca acest lucru nu da rezultate atunci ar trebui sa mergem la medic pentru ca s-ar putea sa ne dam seama ca ne confruntam cu o boala.

Sa nu ne ducem insa cu gandul atat de departe si sa fim optimisti. Cel mai simplu ar fi sa avem grija ce mancam insa oricat de sanatoasa ar fi alimentatia, nu putem scapa de inflamatii daca blocam canalele de circulatie a sangelui, prin pozitii incorecte.

legume

Nu putem spune ca un aliment anume provoaca inflamatii insa unele dintre ele, consumate in exces, pot duce la un astfel de deznodamant. Printre acestea se numara carnea rosie, branza grasa, inghetata, crema de branza, acizii grasi din margarina, produsele din faina alba si zahar, prajelile care stau o buna perioada pe foc etc.

Putem corecta acest dezechibru din organism printr-o hidratare corecta, pentru ca si dezhidratarea este unul dintre factorii ce produc inflamatii, si prin consumarea unor alimente care au efecte antiinflamatorii.

Iata ce alimente au efecte antiinflamatorii:

1.Fructele si legumele


Majoritatea fructelor si legumelor contin o substanta antiinflamatoare numita fitochimicala. Daca nu stiti ce fructe si legume contin o cantitate mare de fitochimicale, orientati-va spre cele care sunt cat mai colorate si care contin cat mai multa apa.

2.Pestele de apa rece


Pestii din apa rece  ne ofera o cantitate mare de acizi omega 3 sub forma EPA si DPA. Printre aceste specii de peste se numara somonul salbatic de Atlantic si heringul.

3.Uleiul de peste


Combate inflamatiile tocmai prin faptul ca are o cantitate mare de omega 3, la fel ca pestele de la punctul doi. Tebuie sa aveti grija ce cantitate de ulei consumati pentru ca orice exces dauneaza. Cantitatea zilnica de omega 3 recomandata pentru un adult este de doua grame, insa pentru un copil este cu mult redusa. Spre exemplu, unui copil de zece ani ii sunt recomandate zilnic doar 1,200 – 1400 miligrame.

4.Nucile si semintele


Atat nucile cat si migdalele sau semintele de in contin o cantitate importanta de omega 3. In plus, studiile au demonstrat ca un simplu pumn de nuci pe zi favorizeaza scaderea colesterolului si reduce riscul bolilor de inima.

Incercand sa tragem o concluzie, putem observa ca au efecte antiinflamatorii alimentele bogate in acizi grasi omega 3.



Daca iti plac articolele noastre, intra in comunitatea Demoiselle.ro inscriindu-te la NewsLetter AICI. Nu-ti fie frica, nu te vom deranja obsesiv cu mesaje! In plus, te poti dezabona oricand daca nu vei mai dori sa receptionezi emailuri de la noi.
 Irena

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *