Saptamana 20 de sarcina

Home » Sarcina pe saptamani – Evolutia sarcinii pas cu pas  »  Saptamana 20 de sarcina

Asta este! Dupa saptamana 20 de sarcina, esti oficial in a doua parte a sarcinii tale. Desi vei fi doar mai avansata decat ai fost in precedenta saptamana, simpla trecere iti arata ca ai depasit o linie importanta – a acestei perioade, dar si a vietii tale.

Daca ar fi sa rezumam saptamana asta, am spune ca e una importanta, in care fatul isi continua dezvoltarea “galopanta”, dar si una in care, pentru tine, se inmultesc greutatile sarcinii. Evident, nu te vei intoarce la neplacuta perioada a greturilor, dar incercarile par sa apara una dupa alta.

Hai sa le luam pe rand:

Copilul in saptamana 20 de sarcina – Un micut mare


Cei mai multi dintre copii – sau sa le zicem inca fetusi, daca preferati – au cam 25 de centimetri lungime in aceasta saptamana si par ca nu se mai opresc din crescut. Si greutatea lor poate sa fi crescut semnificativ peste 300 de grame.

Ca o prefigurare a ceea ce se va intampla dupa nastere, micutul e neastamparat si se misca incontinuu, bucurandu-se tot mai mult de noul sau univers si de noile sale “puteri”. Daca pana acum simteai ca niste furnicaturi, e foarte posibil ca in aceasta saptamana sa simti semne mult mai serioase.

O alta ocupatie pentru viitorul bebelus in aceasta saptamana e inghitirea continua a lichidului amniotic, ceea ce il ajuta sa-si dezvolte sistemul digestiv. In rest, e dezvoltat binisor si chiar seamana cu forma pe care o va avea in momentul nasterii – incep sa-i creasca pana si dintisorii.

Mama in saptamana 20 de sarcina – Alte incercari pentru tine


Cand copilul creste, tu n-ai cum sa ramai mai subtire. Din contra, vei castiga cam o jumatate de kilogram pe saptamana, poate mai putin, poate chiar ceva mai mult, in functie de metabolismul tau si de modul in care te hranesti.

Stomacul tau nu se simte prea bine in aceasta saptamana – pot aparea arsuri, constipatii sau chiar indigestii, toate normale in aceasta perioada. Din pacate, ca si vergeturile, care te vor supara – sau poate ca nu – din cauza cresterii in greutate.

O alta problema – unul dintre hormonii sarcinii, estrogenul, te face sa…sforai. Pare ciudat, dar e adevarat – asta se petrece din partea excesului de mucus pe care il provoaca acest hormon care va fi cu tine pana in ultimele faze ale perioadei de graviditate.

Ca si cum n-ar fi de ajuns toate problemele, trebuie sa mai fii atenta la una, si anume nivelul de fier din sange. Ca gravida, ai nevoie de mult mai mult decat o femeie normala – sau chiar decat un barbat normal. Consuma, asadar, multe legume verzi, carne (fiarta sau coapta preferabil, nu prajita), nuci si asa mai departe, ele au cantitati mari din acest mineral extrem de folositor.

De altfel, acum alimentatia trebuie sa fi devenit grija ta numarul unu – daca nu de dragul tau, macar de dragul bebelusului. Aminteste-ti ca legumele si fructele, carnea slaba preparata cat mai “usor”, pestele, lactatele slabe (nu lapte, daca nu il tolerezi), nucile si alte asemenea alimente iti fac sarcina mult mai usoara. Nu uita sa eviti sucurile dulci si alcoolul, care nu iti fac bine in aceasta perioada.

Si nu uita inca ceva – sa te uiti in spate si sa vezi cat de mult ai parcurs din aceasta sarcina. Mai ai la fel de mult, dar ai atins deja o performanta.



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *