6 condimente banale si marile lor secrete

Home » Sanatate » Nutritie » 6 condimente banale si marile lor secrete
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Mancarea gustoasa este sanatoasa. Cand dai gust mancarii cu ajutorul condimentelor, pe langa aromele deosebite si gustul savuros, ai acces la o sursa bogata de vitamine si antioxidanti cu proprietati dovedite in prevenirea si ameliorarea afectiunilor.

Afla ce secrete, pe langa cel al gustului, au cele mai populare condimente!

Tu ce condimente folosesti zilnic? Stiai ca banalul piper negru sau cimbrul te pot ajuta nu doar sa ai in fata o farfurie plina de gust, ci si sa previi bolile de inima, imbatranirea precoce a pielii si sa iti mentii o silueta supla? Condimentele pe care le folosesti zilnic – piperul, cimbrul, busuiocul, boiaua de ardei, chili, oregano – te ajuta sa ai mancare placuta la gust si sanatoasa, chiar daca nu esti masterchef!

condimente

Piper negru.

Piperul este condimentul perfect pentru tocanite, sosuri si supe. Se potriveste oricarui tip de carne si poate fi folosit atat boabe, cat si proaspat macinat. Pe langa gustul piperat, acest condiment este recomandat pentru o digestie fara probleme si pentru a lupta impotriva acumularii grasimilor din organism.

Cimbru.

La preparatele mediteraneene, la mancarea pe baza de carne de vita sau orez, cibrul este nelipsit. Aroma sa personalizeaza orice farfurie si, mai mult decat atat, te ajuta in mentinerea pentru un timp indelungat a frumusetii pielii si a sanatatii oaselor.

Busuioc.

Cand gatesti carne de pui si de peste, nu uita sa adaugi busuioc. Este ideal si in tocanite, sosuri sau paste. Gustul deosebit este insotit de calitati curative pentru indigestie si costipatie. In plus, busuiocul este o sursa importanta de vitamine.

Boia de ardei dulce sau iute.

Boiaua de ardei, fie ea dulce sau iute, are o cantitate importanta de vitamina C. Propietatile sale sunt cunoscute in reducerea riscului cancerului si a bolilor cardiovasculare. Versatilitatea acestui condiment este un avantaj. Preparatele din carne de porc, pui, legume, sosuri pot fi transformate intr-o mancare savuroasa folosind boia.

Chili.

Din aceasi categorie cu boiaua, avand la baza pudra de ardei, face parte chili. Cu un gust mai picant, praful de chili este recomandat atat pentru sosuri cat si pentru o serie de preparate pe baza de carne. El este recomandat in dietele pentru slabit, in prevenirea bolilor de inima si controlul colesterolului.

Oregano.

Este un condiment nelipsit din pizza, paste, salate, mancararuri care contin carne, dar si din salate sau amestecuri de legume. Oregano este o sursa buna de vitamina A si C, de fier si magneziu, dar si de acizi grasi de tipul Omega 6.

Acestea sunt cateva dintre secretele gustului din bucataria ta, o sursa excelenta pentru o sanatate puternica. Pentru a le utiliza la adevarata lor valoare, condimentele ar trebui sa fie prospat macinate. Astfel toata aroma se pastreaza si sporeste savoarea preparatelor tale.

Momentul perfect pentru a adauga in mancare condimentele este finalul prepararii.

Trebuie sa stii ca, in cazul oricarui dintre aceste condimente, abuzul nu este indicat. Cel mai adesea, un amestec de trei arome diferite ar trebui sa fie suficient pentru o mancare delicioasa!




 Simona

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.