Alimentatia te poate ajuta sa faci fata caniculei

Home » Sanatate » Nutritie » Alimentatia te poate ajuta sa faci fata caniculei
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

In timpul temperaturilor mari din timpul verii trebuie sa fii atenta la ce mananci pentru ca anumite alimente vor avea un efect negativ asupra bunei functionari a organismului tau.




Canicula contribuie la pierderea vitaminelor si mineralelor din corpul tau, acest lucru putand fi contracarat printr-o alimentatie corecta. In timpul expunerii la soare sau in medii cu temperaturi ridicate vei transpira mai mult si vei avea un consum mai mare de nutrienti. Anumite persoane vor avea probleme si cu fixarea vitaminelor si mineralelor in corp in timpul zilelor cu temperaturi ridicate. Stresul termic este resimtit cel mai mult de persoanele bolnave, batrani si copiii mici. Tineretul si persoanele aflate in floarea varstei vor avea cele mai mici probleme cu acest factor extern care influenteaza foarte neplacut viata noastra.

Ce este indicat sa mancam vara

Frecventa meselor nu se schimba fata de alt anotimp adica este recomandat sa ai in continuare 3 mese principale si 2 gustari. Trebuie sa fii atenta la aportul caloric care trebuie sa aiba legatura cu varsta pe care o ai si cu activitea fizica pe care o depui. Alimentele care trebuie sa constituie baza alimentatiei tale sunt fructele si legumele de sezon care ne revitalizeaza si echilibreaza organismul. Nu este bine sa se inlocuiasca fructele cu sucul de fructe care este un boom glicemic din cauza continutului marit de glucide, care va contribui la cresterea in greutate si la dezechilibrari ale nivelului de insulina. Cel mai bine este ca fructele sa se consume intregi din cauza continutului de fibre pe care il au.

Merele, pepenele galben si verde, fructele de padure sunt excelente surse de vitamine, minerale, glucide, fibre si antioxidanti importanti pentru imunitate si revitalizare. Rosiile, ardeii, salata, verdeturile, castravetii ne hidrateaza, mineralizeaza si aduc un plus de vitamine atat de necesare sanatatii. Pot fi consumate proaspete, in salate stropite cu ulei si zeama de lamaie si putina sare dar si fierte in supe usoare. Alte alimente care nu trebuie sa lipseasca in aceasta perioada din meniul tau sunt lactatele si ouale (nu trebuie depasit numarul de 2 oua pe saptamana la un adult). Acestea sunt excelente surse de minerale (cu precadere calciu), vitamine si proteine.

Carnea pe care o vom consuma vara este slaba, cu continut caloric cat mai redus. Cea mai indicate este carnea de peste.

Necesarul de lichide al fiecarei persoane creste in aceasta perioada din cauza deshidratarii care apare ca rezultat al transpiratiei mai abundete. Principalul lichid care ne ajuta sa ne hidratam este apa, dar sa nu uitam ca si supele, laptele, fructele si legumele au acest rol. Necesarul zilnic este de 1,5 – 2 litri de lichide pe zi, dar acesta va creste in cazul in care esti expusa temperaturilor mai ridicate sau a unei activitati fizice care dezhidrateaza printr-o transpiratie mai abundenta.

Ce nu este indicat sa folosesti vara

Este bine de a se consuma cu moderatie sucurile, bauturile carbogazoase, ceaiul, cafeaua, bauturile alcoolice pentru ca sunt sursa multor glucide si a altor compusi care contribuie la deshidratare.
Consumul de carne grasa si rosie este si el contraindicat in aceasta perioada a anului. Alimentatia trebuie sa fie una usoara si sa aiba un continut mare de minerale si vitamine pentru a ajuta corpul sa faca fata cat mai usor temperaturilor ridicate.



Daca iti plac articolele noastre, intra in comunitatea Demoiselle.ro inscriindu-te la NewsLetter AICI. Nu-ti fie frica, nu te vom deranja obsesiv cu mesaje! In plus, te poti dezabona oricand daca nu vei mai dori sa receptionezi emailuri de la noi.
 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *