Bauturile preferate – inamicul numarul 1 al dietelor

Home » Sanatate » Nutritie » Bauturile preferate – inamicul numarul 1 al dietelor
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Zaharul nu este sanatos! Medicii au spus-o, cercetatorii au confirmat-o in numeroase randuri, iar organismul tau o demonstreaza.

Consumul ridicat de zahar duce la boli precum obezitatea, afectiunile cardiace, diabetul si influenteaza negative dietele alimentare.




Problema este ca, pe langa zaharul natural pe care il iei din consumul de fructe si legume, zilnic, adaugi cantitati mai mici sau mai mari de zahar sau indulcitori artificiali. Pe temen lung, acestia au efecte deloc benefice.

Oricare ar fi forma sa – zahar brun, zahar alb, zahar organic – acest ingredient trebuie consumat cu mare atentie si moderatie! Ai renuntat la felurile tale preferate de mancare si la dulciuri in favoarea unor obiceiuri alimentare mai sanatoase, dar ceva nu functioneaza asa cum trebui?

Mancarea nu este singurul factor care influenteaza starea ta de sanatate si te impiedica sa pierzi in greutate. Bauturile sunt la fel de nocive, mai ales daca le alegi pe cele care contin cantitati foarte mari de zahar.

bauturi nesanatoase

Pe primul loc, se afla, fara indoiala bauturile carbogazoase.


Acestea sunt inamicul numarul 1 al dietelor. Combinatia nefasta de zahar, cofeina si arome duce nu doar la probleme de hiperaciditate, crampe, balonare, pe termen scurt, ci si la un dezechilibru al metabolismului din cauza consumului in cantitati mari, timp indelungat. O doza de Coca Cola, de exemplu, contine 139 de calorii!

Bauturile necarbogazoase.


Acestea au la fel de mult zahar precum cele dintai. Chiar daca le alegi deoarece te gandesti ca sunt mai bune pentru organism decat cele carbogazoase, schimbare nu aduce o imbunantatire majora starii tale de sanatate.

Bauturile fara zahar sau light.


Numeroase persoane le prefera. Sunt acele bauturi considerate ca fiind permise in diete, pe care gasesti scris diet sau zero si pe care le alegi din dorinta de a te hrani sanatos.

Adevarul este ca, desi nu au printre ingrediente zahar brut, bauturile light contin o serie de arome si indulcitori artificiali.

Pot fi o alternativa mai putin nociva decat bauturile carbogazoase, atunci cand sunt consumate rar, pentru a-ti potoli pofta de dulce. Insa acest rasfat transformat in obicei se traduce in adaugarea cu buna stiinta a unei cantitati mari de indulcitori artificiali, fara nicio valoare nutritiva.

Bauturile alcoolice.


Alcoolul nu este recomandat, mai ales daca ai inceput sa tii dieta. Pe primul loc in topul bauturilor alcoolice cu cel mai mare continut de zahar se afla vinul rosu. Acesta este urmat de bere si de bauturile tari precum vodka sau whisky.

Cele mai calorice bauturi alcoolice sunt cocktailurile. Un cocktail care aduce la un loc dulceata din bauturile spirtoase, din cele pe baza de fructe, din siropuri si din spumante poate fi considerat o adevarata bomba calorica, asa ca este bine sa te gandesti de doua ori inainte de a-ti permite o astfel de placere.

Exista si alternative sanatoase!


Prima, cea mai recomandata si cea mai sanatoasa bautura, este apa. Daca nu esti fan apa plata, poti incerca o combinatie perfecta pentru zilele de vara – apa plata cu lamaie, castravete sau frunze de menta proapat zdrobite.

Acesta poate fi consumata alaturi de ceaiurile reci, neindulcite, din plante cu diferite arome.

Sucurile naturale 100% sau freshurile, proaspat preparate din fructe, sunt bogate in zahar. Ele pot fi consumate, insa cu moderatie. Pentru a aprecia aportul caloric adus atunci cand bei astfel de sucuri este bine sa te gandesti in cat timp ai consuma, in mod normal, cantitatea de fructe pe care o folosesti pentru obtinerea unui pahar de suc natural.




 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.