Cum slabesti cu mai multe calorii si te ingrasi cu mai putine?

Home » Diete » Sfaturi slabit » Cum slabesti cu mai multe calorii si te ingrasi cu mai putine?
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Pentru toti cei care doresc sa slabeasca, numarul caloriilor trebuie sa fie cat mai mic. Consumam X, obligatoriu cifra trebuie sa scada, chiar daca e oricum destul de redus. Asa sa fie oare? Trebuie sa ingeram cat mai putine calorii, asta sa fie reteta?




Nu chiar. Evident, atunci cand vrea sa dam jos cateva kilograme, nu e logic sa marim cantitatea de nutrienti. Cu toate astea, depinde si cum folosim caloriile, pentru ca e posibil sa ne si ingrasam cu, sa luam un numar la intamplare, 2.000 de calorii, dar sa slabim cu 2.200. Are logica? Da, desi la prima vedere e un paradox. Totul depinde de ce facem cu acestea, cum le impartim, din ce categorie sunt si cum le consumi.

hamburger

Iata cateva moduri exemple de cum sa folosim caloriile astfel incat nu neaparat un numar cat mai scazut, exagerat de scazut, sa fie solutia:

1. Sa avem grija ce fel de calorii ingeram

Daca folosim – si iarasi luam o cifra la intamplare – 2.500 de calorii/zi din surse precum legume, fructe, carne foarte slaba fiarta, iaurt degresat si asa mai departe, corpul le va folosi mult mai bine, fara sa le depuna, decat daca am consuma 2.300 din chipsuri, Cola, pizza.

E simplu – corpurile noastre folosesc altfel “sursele bune”, adica sanatoase, de mancare, comparativ cu cele “rele”. In timp ce pe primele le foloseste mult mai mult pentru nevoile noastre energetice si de sanatate sau le elimina pe cale naturala, cu cele din a doua categorie se “descurca” mai greu si le depune mult mai mult ca grasime. In parte, asta se datoreaza faptului ca organismele noastre sunt inca cele din epoca primitiva, nefiind “programate” sa utilizeze asa cum ar trebui alimente procesate.

2. Sa ne impartim mesele

Deja nu mai e un secret – daca mancam doar o masa sau doua pe zi, chiar destul de redusa in calorii, ne vom ingrasa. Corpul “intelege” ca urmeaza o perioada de foamete si “stocheaza” grasimea in mai mare masura decat ar face-o la exact aceeasi cantitate de mancare. Cu alte cuvinte, metabolismul se “incetineste” singur.

In schimb, cu cat sunt mai multe mese mici pe zi, chiar daca numarul insumat al caloriilor de la acestea il depaseste usor pe cel de la singura noastra masa din prima varianta, metabolismul e mai accelerat si arde mai multe calorii chiar si atunci cand nu facem nimic, suntem in repaus.

3. Sa facem sport

Sportul e un alt element care poate face diferenta intre dietele cu numar diferit de calorii. Poti manca sute bune (chiar peste 1.000, depinde de ce mananci si de cum le arzi) de calorii in plus daca te tii si de un program serios de antrenament. Beneficiul e ca vei fi mai sanatoasa facand sport, vei slabi mai rapid si vei arata si mai bine.

Ideea de baza e asta – numarul caloriilor nu trebuie sa devina o obsesie, astfel incat sa ne gandim cum sa-l scadem mai mult. Putem slabi chiar mai mult cu un numar ceva mai ridicat de calorii, daca urmam regulile simple enumerate mai sus.

Credit foto:David Holt London / Foter / Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.0 Generic (CC BY-SA 2.0)




 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.