E bine sa nu mananc dupa antrenament?

Home » Diete » Sfaturi slabit » E bine sa nu mananc dupa antrenament?
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

E bine sa nu mancam dupa antrenament? Ajuta la slabire? O multime de fete au auzit de la prietene sau, mai rau, de la antrenoarele lor de fitness sau aerobic faptul ca nu e bine sa consume nimic dupa antrenament.




Uneori, asta inseamna ca, antrenamentul fiind seara, nu mai mananca nimic pana a doua zi sau, daca e mai devreme, ca nu mai consuma alimente cel putin o ora-doua.

Ei bine, a nu manca dupa antrenament (sau a nu lua macar un shake ori baton inlocuitor de masa) e una din cele mai mari greseli pe care le poate face cineva care incearca sa slabeasca sau sa-si tonifieze corpul.

De ce? Principalul motiv e asta – daca facem antrenament, corpul intra in panica dupa nutrienti, asta pentru a reface tesuturile deteriorate in timpul sportului.  Daca noi nu ii dam nutrienti rapid (pentru ca nu mancam), el va lua din cea mai la indemana sursa pe care o are – muschii. Practic, corpul va devora o parte din muschi pentru a obtine nu doar proteinele din care acestia sunt formati, dar si energie pentru a avea “combustibil” sa functioneze.

sport

Iar a-ti devora proprii muschi reprezinta una din cele mai rele lucruri pe care le vei pati. In primul rand, muschii inseamna un corp mai ferm si mai sanatos. Daca ei scad (pentru ca sunt mancati), scade si acea fermitate.

In al doilea rand, muschi redusi inseamna si grasime mai putina consumata, din moment ce musculatura “arde” ea insasi calorii, cu cat e mai dezvoltata.

La asta nu mai adaugam faptul ca, daca organismul autoconsuma muschii, inseamna ca am facut degeaba multe sesiuni de antrenament.

In al treilea rand, cand nu mancam dupa antrenament, data viitoare cand o vom face ( pentru ca trebuie sa mancam la un moment dat), nu doar ca vom manca mai mult decat mancam de obicei, dar vom si depune mai multa grasime decat am fi depus daca am fi consumat exact aceleasi lucruri, in aceleasi cantitati? Care-i explicatia? Dupa stresul la care a fost supus – antrenamentul – si pentru ca nu i s-a dat de mancare, organismul declanseaza mecanismul de autoconservare. Adica se incetineste singur, arde mai putina grasime, pentru a nu risca – dupa cum percepe el – sa se autodistruga. Asta pentru ca organismul nostru nu stie ca noi facem antrenamentul si evitam hrana pentru a slabi, el citeste doar semnalele.

Cam asta e ce trebuie stiut in legatura cu mancatul dupa antrenament – nu e doar necesar, e si benefic. O solutie pentru cei care nu vor sa-si incarce stomacul asa repede dupa efort sau pentru cei care vor ceva foarte usor e sa recurga la inlocuitoare de mese. Cele mai eficiente sunt shake-urile care contin o pulbere cu proteine, carbohidrati si, eventual, vitamine si minerale. Ele se absorb foarte rapid in corp si il ajuta sa se refaca intr-un ritm accelerat. In plus, ele contin foarte putine grasimi, altfel ca se controleaza foarte bine numarul caloriilor si, implicit, ingrasarea.

Sfatul e asta – sa mancam dupa antrenament. Nicio masa nu trebuie “sarita”, asa se slabeste inteligent.




 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.