Gateste sanatos! 4 sfaturi simple de urmat

Home » Sanatate » Nutritie » Gateste sanatos! 4 sfaturi simple de urmat
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Este bine cunoscut ca pentru mese mai sanatoase este bine sa evitam consumul ridicat de sare sau condimente cu aditivi si alimente prajite.

Dar ce altceva mai trebuie sa facem pentru a gati mai sanatos ?




Cu sau fara sare?

Mai stim si ca mancarea fara sare nu are gust, de aceea este bine ca aceasta sa fie adaugata cand sunteti aproape de finalul mesei. De asemenea se poate folosi telina in preparate, caci aceasta contine o cantitate importanta de sare.

gateste sanatos

Legume sau carne?

Carnea asigura un aport de energie de care organismul are nevoie, dar acelasi lucru il fac si legumele. Astfel, recomandarea este sa folositi mai multe vegetale in mancaruri, si mai putina carne. Proportia corecta este de 60-65% legume si 35-40% carne.

Fara prajeala

Exista alternative la prajitul in tigaie, si anume gatitul la cuptor, iar mancarea se stropeste in prealabil cu putin ulei (de preferat de masline). Cartofii prajiti reprezinta un preparat care poate fi inlocuit in acest fel. Au un gust la fel de bun daca ii stropiti cu putin ulei si ii lasati la cuptor intr-o tava acoperita de foaie de copt.

Gata cu zaharul rafinat

Pentru prajituri este bine sa nu fie utilizat zahar rafinat, ci optiuni din zaharul pe care il gasim in mod natural in fructe. Astfel, adaugati la prajituri piure de banane, stafide, capsuni sau orice alta sursa de zahar natural. Se poate folosi si zahar brut, zahar nerafinat sau zahar integral din trestie.

Credit foto: NicoleAbalde / Source / CC BY-ND




 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.