Incearca 6 condimente asiatice cu efect miraculos asupra sanatatii tale!

Home » Sanatate » Nutritie » Incearca 6 condimente asiatice cu efect miraculos asupra sanatatii tale!
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Cateodata, avem impresia ca o alimentatie sanatoasa inseamna renuntarea la gust in favoarea legumelor la abur si a grill-ului de pui. Cat se poate de neadevarat! Mancarea poate fi usoara, hranitoare si delicioasa.

Una dintre cele mai bune modalitati de a adauga savoare in timp ce mentii caloriile si grasimile la un nivel minim este sa te aprovizionezi cu condimente asiatice care vor face ca orice mancare sa aiba un gust inedit si delicios. Iata care sunt condimentele asiatice pe care ar trebui sa le ai mereu in camara!

Sos Sriracha

Desi exista si alte versiuni de sosuri thailandeze iuti, Sriracha este una dintre cele mai indragite. Acest condiment picant este perfect pentru aproape orice tip de preparat, de la pizza, legume la wok, si pana la omleta. Partea buna a sosului Sirracha este faptul ca are un continut caloric foarte mic si este preparat din ingrediente simple si naturale care accelereaza arderile: ardei iute, usturoi, otet si sare.

Sos teriyaki

Sos Teriyaki

Dulce, sarat si cremos, sosul teriyaki este fratele mai mare al sosului de soia. Oricine a fost vreodata la un steak house japonez stie ca acest condiment este excelent pe carne la gratar, peste, orez, legume sau mancare la wok. Daca vrei sa iti prepari singur sosul teriyaki din ingrediente proaspete si sanatoase atunci vei fi incantat sa afli ca ai nevoie doar de aceste 4 ingrediente: sos de soia, mirin(vin slab din orez dulce), sake si zahar brun.

Sos de Soia sau Tamari

Aceste sosuri asiatice sunt destul de similare, insa foarte distincte dintr-un motiv crucial. Sosul de soia se obtine combinand boabe de soia fermentate si faina de grau, in timp ce sosul tamari include doar boabe de soia. Prin urmare, tamari este mai cremos, mai putin sarat, si mai vascos decat traditionalul sos de soia. Amandoua sunt foarte sanatoase si minunate pentru marinata, prajeli la wok sau condimentarea supelor.

Sos Hoisin

Sosul Hoisin este versiunea chinezeasca a sosului pentru carne la gratar. Precum sosul japonez teriyaki, este mai gros decat sosul de soia si combina gusturile dulce, sarat si acrisor. Sosul Hoisin este adesea folosit la prepararea ratei Peking si a preparatelor Moo Shu, dar este foarte bun si cu mancarea la wok, supe, sau ca marinata pentru carne de pui si peste.

Sos Satay

Acest sos este foarte popular in bucataria Asiei de Sud-Est, mai ales in Thailanda, Vietnam sau Indonezia. Este incredibil de gustos si se potriveste perfect cu carnea pe gratar sau taitei, fiind preparat din alune, sos de soia, usturoi si un mix de condimente asiatice.

Sos Ponzu

Desi nu este la fel de popular ca sosul teriyaki, sosul japonez ponzu este deosebit de sanatos si versatil. Este facut din otet de orez, suc de citrice, sos de soia, varec, fulgi bonito si mirin- un tip de vin foarte slab din orez dulce. Il poti manca cu fructe de mare sau sushi, folosi la marinarea carnii de pui, a legumelor, sau chiar amesteca cu ulei obtinand un dressing aromat pentru o salata usoara sau taitei reci.

 




 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.