Invata cum sa construiesti o bariera naturala impotriva razelor ultraviolete

Home » Sanatate » Nutritie » Invata cum sa construiesti o bariera naturala impotriva razelor ultraviolete
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Un rol important in protejarea pielii de efectul nociv al razelor ultraviolete, il au anumite fructe si legume bogate in pigmenti, precum afinele si dovleacul care contribuite la formarea unei bariere naturale, dupa cum au descoperit dermatologii din Marea Britanie.

Dermatologii si oamenii de stiinta experti in fotodermatologie, aceasta fiind o disciplina revolutionara care studiaza razele ultraviolete (UV) si efectul pe care il au asupra pielii, au descoperit ca anumite fructe si legume, cum ar fi fructele inchise la culoare si legumele de culoare verde- inchis, contin anumiti compusi de protectie speciali impotriva razelor ultraviolete.




Acesti compusi sunt utilizati la suprafata pielii pentru organism, deoarece pot asigura un nivel de protectie de baza care se impotrivesc razelor ultraviolete nocive.

CD- SPF, cunoscut ca factor de protectie solara pe baza de dieta continua, este un factor SPF pe care oamenii de stiinta au vrut sa il insusesca pentru prima data dietelor care se bazeza pe natura si pe cantitatea pigmentilor naturali din plante.

Datorita acestui factor  atunci cand cremele cu  protectie solara nu sunt folosite in mod constant, un nivel de protectie  de baza este asigurat impotriva razelor UV pe parcusul intregii zile, chiar si innorat fiind.

Sam Christie un cunoscut nutritionist britanic a declarat ca atata timp cat numarul protectiei solare este tot mai mare, atunci si protectia impotriva efectelor daunatoare ale razelor UV va fi mai mare, un exemplu este nivelul de protectie impotriva razelor UV care poate fi evaluat intr-un mod asemanator cu cel al cremelor cu protectie solara SPF 10 sau 20. Tot ea explica si faptul ca , pigmentii din fructe si legume sunt depozitati la nivelul pielii, iar razele ultraviolete care ating pielea sunt imprastiate usor de moleculele  din aceste alimente.

Raze ultraviolete

Exista unele alimente cum ar fi : afinele, coacazele, strugurii negrii, smochinele, portocalele, dovleacul, ardeiul gras, varza furajera si spanacul, care au nivel foarte bun de CD- SPF.

Pentru a avea un rezultat satisfacator si a obtine un factor de protectie solara 10, trebuie consumat aproximativ un kilogram de varza furajera sau de struguri in fiecare zi.

In ziua de azi, desi consumul acestor alimente foarte bune protejeaza de razele daunatoare ale soarelui, foarte putini oameni consuma cantitati suficiente pentru a obtine o protectie CD- SPF doar cu ajutorul dietei.




 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.