Nu mananci dupa antrenament? O eroare cat casa

Home » Sanatate » Nutritie » Nu mananci dupa antrenament? O eroare cat casa
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Daca vorbesti cu ingrijorator de multe femei care merg la sala sau fac aerobic pentru a slabi(sau chiar cu destui barbati care au acelasi scop), vei auzi ceva suprinzator: nu mananca dupa ce fac sport. Nu in sensul ca nu mananca o ora sau doua. Nu, nu mananca nimic pana se pun in pat.

Te surprinde si ti se pare o dovada de lipsa de informare? Afla ca multi fac asta chiar la indicatiile antrenorului, despre care ai crede ca trebuie sa stie mai bine.




exercitii

Oricine ar fi la originea deciziei, adevarul e asta: a nu manca dupa antrenament pentru tot restul zilei e unul din cele mai rele lucruri pe care i le poti face corpului tau si ceva care, cu siguranta, iti afecteaza starea fizica si lucreaza tocmai impotriva incercarii de a slabi.

De ce se intampla asta? Din doua motive foarte simple.


In primul rand, un antrenament inseamna un stres pentru corp, un efort in cursul caruia fibrele musculare lucrate au fost afectate. Ori, daca au fost afectate, organismul e “disperat” sa le repare si pentru asta e nevoie de proteine. In plus, e nevoie si de umplerea rezervelor de energie ale organismului, epuizate in timpul efortului.

De unde sa ia corpul proteine si surse de energie? Cei care nu mananca se gandesc “arde grasimea pentru asta”. Gresit. Grasimea e o sursa de energie care: 1. E foarte greu de mobilizat si 2. Nu are pic de proteina pentru repararea tesutului muscular.

Ce se intampla atunci? Corpul mananca proprii muschi atat pentru a-si asigura energie rapida, cat si pentru a repara alti muschi lucrati. Asta inseamna ca vei avea muschi mai mici si un corp mai putin ferm, mai putin tonifiat si, atentie femei, sani mai putini fermi si fund mai “lasat”.

Nimeni nu-si doreste lucrul asta, nu? Adauga la asta si faptul ca muschi mai mici inseamna mai putina grasime arsa, asta pentru ca tesutul muscular arde el insusi grasime.

In al doilea rand, sa nu mananci tot restul zilei in care faci antrenament mai inseamna si ca, in fapt, corpul va fi foarte infometat (ar fi si daca nu faci antrenament, dar efectele sunt mai puternice daca faci).

Ce inseamna asta? Inseamna ca la urmatoarea masa vei fi “hamesita(a)” si vei manca mult mai mult decat de obicei. Dar asta nu e totul. Daca lasi atatea ore intre mese, urmatoarea data cand vei manca, organismul va depune mai multa grasime decat ar depune de obicei, la aceeasi cantitate de alimente consumate! Da, e asa de rau precum suna.

Tragand o linie, se poate spune cu siguranta ca a nu manca dupa antrenament se va dovedi, pe termen mediu si lung, o decizie cat se poate de gresita.

Cel mai bine este sa mananci o masa (sau mai multe, depinde de momentul zilei) care sa contina carbohidrati complecsi (legume, nuci, paste integrale etc), si proteine slabe (piept de pui fiert sau la gratar, albus de ou, iaurt cu putine grasimi). Asta iti va acoperi necesarul de elemente nutritive. Si va ajuta foarte mult la slabire si conditie fizica.




 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.