Rolul carbohidratilor in diete

Home » Diete » Sfaturi slabit » Rolul carbohidratilor in diete
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

In ultimul timp se promoveaza tot mai mult eliminarea carbohidratilor din dietele pentru slabit in favoarea grasimilor.




Acest lucru este nu este adecvat tinand cont ca in anotimpul cald avem la dispozitie fructe si legume bogate in minerale si vitamine care sunt nutrienti foarte importanti pentru buna functionare a organismului. Inainte de a incepe o dieta pentru pierdere in greutate, indiferent pe ce se bazeaza ea ( saraca in carbohidrati, bogata in grasimi sau proteine ), ar tebuie sa stii care este rolul carbohidratilor in functionarea organismului. Glucidele, care fac parte dintre componentii carbohidratilor, ajuta foarte mult buna functionare a metabolismului iar creieul functioneaza doar cu ajutorul glucozei.

Cu aproximativ 10 ani in urma toata lumea era convinsa ca o alimentatie sanatoasa trebuie sa aiba in alcatuirea ei 50-55% carbohidrati complecsi. In prezent persoanele care vor sa slabeasca sau sa isi mentina silueta elimina din alimentatia lor acesti carbohidrati, dar acest lucru nu este cea mai buna solutie. Pe un termen lung a asemenea dieta poate avea repercursiuni grave asupra sanatatii tale atat fizice cat si pisihice. Exista in corpul uman o anumite categorie de celule care isi pot sintetiza energia doar din glucoza, cum ar fi globulele rosii ale sangelui si anumite parti ale rinichiului. Un regim alimentar care elimina carbohidratii, duce in mod sigur la cresterea aciditatii in sange si la diminuarea activitatii intelectuale pentru ca hrana de baza pentru creier este glucoza, el apeland la grasimi doar pentru ca nu are la dispozitie elementul de baza.

O cantitate suficienta de glucide protejeaza tesuturile musculare si mentine metabolismul la cote corecte pe termen indelungat. Pe langa toate acestea, eliminarea glucidelor din alimentatie trage dupa ea si eliminarea fibrelor care dezechilibreaza functionarea optima a sistemului digestiv. Mai apre din aceasta cauza si deficitul de vitamina B care scade tonusul psihic.

Este adevarat ca prin eliminarea carbohidratilor din alimentatie vei pierde cateva kilograme dar in acelasi timp te vei trezi cu tot felul de probleme de sanatate din aceasta cauza. Ei nu trebuie eliminati din nutritie, trebuie doar sa inveti sa ii folosesti cu masura si in mod corect.

Exista doua genuri de carbohidrati: cei simpli – zaharul, mierea si fructoza si cei compusi – amidonul si fibrele. Cei simplii trebuie eliminati sau redusi la maxim, cu precadere cei care provin din zahar, dulciuri, sucuri si produse de patiserie. Fructele cu toate ca au o cantitate mare de fructoza, sunt recomandate daca nu se folosesc in combinatie cu alte alimente si daca nu se depaseste cantitatea de 400 de grame pe zi.

O alimentatie ideala contine toate categoriile de grupe alimentare. Trebuie sa le folosesti doar corect si in proportiile care trebuie. Incearca sa mananci de 5 sau chiar 6 ori pe zi cantitati mai mici de alimente grupate in asa fel incat sa nu se influenteze intre ele si nu te vei ingrasa, chiar vei vedea ca pot sa pierzi greutate fara o dieta stresanta pentru fizicul sau psihicul tau.




 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.