Sarcina-5 Reguli de aur

Home » Familie & Relatii » Sarcina » Sarcina-5 Reguli de aur
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Odata cu aparitia sarcinii se schimba total si modul nostru de viata. Mica faptura care ne creste in pantece ne face sa fim mai atente la obiceiurile alimentare si chiar la modul in care ne imbracam.




Iata mai jos cinci reguli de aur care te vor ajuta sa ai o sarcina usoara si fara evenimente neplacute.

alimente sanatoase

Alimente sanatoase

Trebuie sa fim foarte atente la ceea ce mancam. Avem nevoie de un aport sporit de fructe si legume proaspete, iar cafeaua si alcoolul nu ar trebui sa aibe ce cauta pe masa. Totodata, incercati sa consumati mancare preparata in casa, in detrimentul alimentelor de tip junk food.

Evitati pe cat posibil dulciurile si produsele de patiserie, alimentele prelucrate. Daca obisnuiti sa cumparati alimente din comert, cititi cu atentie etichetele fiecaruia in parte.

Alimentele importante pentru femeile gravide sunt cele bogate in fier, acid folic, calciu si zinc. Din meniul vostru nu trebuie sa lipseasca legumele, pestele si produsele lactate. Nu uitati de hidratare. Necesarul de apa este crescut in aceasta perioada si ar trebui sa consumati minim 2-3 litri de apa.

Fara stres

Stim cu totii ca stresul scade imunitatea. Asa ca ar trebuie sa il tineti departe de voi.  Când suntem sub stres, organismul nostru produce cortizol, care actioneaza asupra sistemului imunitar. In timpul sarcinii, acesta are repercursiuni si asupra copilului. Oamenii de stiinta spun acest lucru ca poate duce la un risc mai mare de infectii ale pielii, probleme de comportament precum si tulburari respiratorii sau digestive la copii.

Unele studii arata chiar ca fatul in uter isi poate aminti cate ceva de la mama dupa nastere. Expertii subliniaza faptul ca in ecografia saptamânii a cincisprezecea se poate vedea cum copilul reactioneaza la lucruri simple, cum ar fi rasul sau tusea mamei.

Miscare

Retineti ca daca ati ramas insarcinate nu sunteti bolnave. Starea de graviditate este un lucru normal, deci nu va trebui sa asteptati nasterea pe canapeaua comfortabila din sufragerie.

Potrivit medicilor, miscarea moderata pe timpul perioadei de sarcina este obligatorie. Exercitiile fizice mentin tonusul mamei si asigura nasterea unui copil sanatos. Acordati-va zilnic macar o ora in care sa iesiti sa va plimbati. Daca medicul curant nu va interzice, un sport ideal ar fi inotul.

Nu fumati

Fumatul in timpul sarcinii poate duce la complicatii precum sangerarea, avortul spontan sau nasterea prematura. In plus, nicotina este un drog de care bebele vostru chiar nu are nevoie.

Acest obicei pacatos poate avea repercursiuni asupra copilului si dupa nastere, micutul putand dezvolta o serie de afectiuni pulmonare, precum astmul bronsic.

Nu in ultimul rand, potrivit studiilor, mamicile fumatoare care alapteaza la san se pare ca au o secretie de lapte cu pana la 30% mai mica decat ar fi normal.

Uita de cosmetice si medicamente

Incercati sa nu consumati medicamente pe timpul sarcinii. Substantele active ale acestora depasesc bariera placentara si marea lor majoritate si sunt nocive pentru fat. Daca trebuie musai sa tratati o afectiune, consultati medicul curant. Acesta este singurul in masura sa va indrume corect.

Grija mare si la produsele cosmetice. Marea lor majoritate pot contine substante periculoase pentru bebelus. Folositi strict cosmetice concepute special pentru gravide.




 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.