Schimbari ridicol de simple care iti ard grasimea

Home » Diete » Sfaturi slabit » Schimbari ridicol de simple care iti ard grasimea
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Pentru cei mai multi oameni, ingrasarea nu are legatura cu vreo boala metabolica sau vreun organism neobisnuit de “incapatanat” in a consuma calorii, ci cu stilul de viata. Nu e niciun secret faptul ca suntem mai grei decat erau parintii sau bunicii nostri.

Facem mai putina miscare si mancam mai mult si, ce e mai rau, de obicei mancam mai nesanatos. Dar cei mai multi dintre noi nu mananca tone de carnati grasi sau un numar infinit de prajituri, ci pun kilograme prin cumularea multor mici obiceiuri daunatoare.

Or tocmai constientizand aceste obiceiuri, fara a face mari eforturi, putem da jos o cantitate serioasa de grasime intr-un an sau, in cel mai rau caz, putem preveni depunerea alteia.

Iata cateva obiceiuri simple care ajuta la cheltuirea caloriilor nedorite:




mers pe jos

1. Mersul pe jos

Desi nu ar parea, banalul mers pe jos consuma suficiente calorii cat sa ne mentina in forma, daca e practicat suficient, cel putin 50-60 de calorii pe kilometru. Un kilometru poate parea mult, insa asta e valabil daca alergam sau mergi fara oprire pe toata distanta asta. Daca daca facem 300 de metri acum, 200 cand venim de la munca, alti 200 cand vizitam o prietena, aceasta se strange usor.

Chiar si 1-2 kilometri facuti pe zi ne pot face sa consumi peste 15.000 de calorii intr-un an, ceea ce inseamna cateva kilograme bune.

Dar cum sa “practicam” mai mult mersul pe jos? Renuntand la mijloacele de transport daca nu sunt neaparat necesare. Putem sa ne plimbam pana la munca ori scoala daca stam la 3 statii de tramvai distanta. Sau le putem strabate pe ultimele 3 pe jos. Nici masina nu e necesara de fiecare data, solutii se pot gasi.

2. Terminam cu “rontaielile”

Nici nu ne dam seama ce crestere in greutate ne aduc “rontaielile” de tipul chipsurilor, alunelor sarate, semintelor sau covrigeilor. Nu e vorba doar de faptul ca au mai multe calorii decat alimentele hranitoare, ci de faptul ca acelea sunt calorii nefolositoare, pe care corpul le depune ca grasime. Un covrig poate avea tot atatea calorii cat o banana, dar o mare parte din ele nu e folosita, spre deosebire de fruct.

Sunt multi oameni care au probleme mari cu greutatea din cauza comunelor seminte de floarea-soarelui, cum a fost cazul unui cunoscut fotbalist turc pe care antrenorul roman Mircea Lucescu incerca sa-l determine sa renunte la ele.

Si sunt multi oameni care au slabit 3-5 kilograme pe an doar renuntand la asa ceva.

3. Renuntare la sucuri

Deja nu mai e un secret – sucurile carbogazoase ingrasa. Un pahar azi, altul maine sau poate mai multe pahare pe zi si se strang cateva zeci de mii de calorii intr-un an. Cel mai bun lucru e sa renuntam la ele – nu aduc niciun beneficiu nutritiv, ingrasa si mai si ataca organismul cu substantele pe care le contin. Apa plata sau minerala ori ceaiul verde neindulcit sunt alternative bune cand iesi in oras.

4. Mai putine pahare de alcool

Gramul de alcool contine aproape dublul caloriilor din proteine precum cele gasite in pieptul de pui (7 fata de 4). In plus, nu are niciun efect nutritiv, ca sa nu mai vorbim de efectele negative pe care le stim toti.

Renuntarea la alcool sau, acolo unde nu se poate, reducerea numarului de pahare, inseamna mai putine calorii consumate. Egal mai putina grasime.

5. Taierea grasimii

Nu e o metafora, vorbim efectiv de taierea grasimii. Daca gatim noi, putem sa reducem cantitatea de grasime consumata din carne taind efectiv tot ce inseamna grasime de suprafata. Daca e pui, cel mai bine e sa fie indepartata pielea.

6. Fara prajeli

Prajirea alimentelor nu doar ca distruge multe substante nutritive, dar adauga grasime nedorita (si nesanatoasa, prajeala fiind una din cele mai periculoase substante). Un pui, spre exemplu, va fi mult mai sanatos si mai slab la gratar sau la tava decat in tigaie.

7. Trecerea  pe “integral”

O schimbare foarte-foarte simpla, care nu ne afecteaza defel stilul de viata, e sa inlocuim cateva alimente cu varianta lor integrala. Astfel, in loc de paine alba, e mult mai buna painea integrala, are mai multe calorii “bune”, e bogata in fibre si tine mai mult de foame. Le fel si in cazul pastelor – cele integrale sunt recomandate.




 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.