Top 5 modalitati de a creste nivelul de colesterol bun (HDL)

Home » Sanatate » Generalitati » Top 5 modalitati de a creste nivelul de colesterol bun (HDL)
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Adesea mentionat drept "colesterol bun", lipoproteina cu densitate mare (HDL) ajuta la transportul colesterolului in exces din artere la ficat, unde este stocat.

Totodata, un nivel ridicat de HDL (specialistii recomanda un nivel minim de 40 ml/dl in cazul barbatilor si un nivel mai mare de 50 g/dl in cazul femeilor [1] )  are un puternic efect antioxidant si antiinflamator, fiind asociat si cu o incidenta scazuta a bolilor de inima. [2]

Desi genetica joaca un rol important, exista o serie de factori externi care pot “afecta” in bine nivelul de colesterol bun din organism. Iata 5 moduri in care puteti creste natural nivelul de HDL.

1. Urmati o dieta low carb sau o dieta Ketogenica


Lasand deoparte beneficiile majore ale dietei ketogenice precum scaderea in greutate si reglarea nivelului glicemiei, este demonstrat faptul ca acest tip de dieta creste nivelul de colesterol bun, inclusiv in cazul persoanelor obeze si diabetice. [3]

O astfel de dieta este de un real folos si persoanelor cu un nivel al trigliceridelor peste limita admisa, diminuand astfel riscul unui AVC (accident vascular cerebral)

2. Renuntati la fumat


Acest viciu nu numai ca este un factor de risc major in dezvoltarea cancerului pulmonar si a bolilor cardiovasculare, are si ca efect negativ suprimarea colesterolului bun.

Un amplu studiu clinic la care au participat 1500 de persoane demonstreaza ca cei care au renuntat la fumat au avut o crestere dubla a nivelului de HDL in sange. [4]

3. Slabiti cateva kilograme


Acest sfat se aplica in special in cazul persoanelor supraponderale. Doar 3 kilograme in minus poate creste nivelul colesterolului bun cu pana la 4 mg/dl. Dovedit de studii clinice! [5]  Simplu nu? Si 3 kilograme pot fi eliminate rapid, in doar o luna de zile, fara a-ti schimba radical modul de viata si obiceiurile alimentare.

4. Consumati ulei de masline


Colesterol bun

42 de studii independente care au inclus peste 800.000 de persoane demonstreaza ca uleiul de masline este una dintre putinele surse de grasimi mononesaturate care au capacitatea de a reduce riscul de a dezvolta boli cardiovasculare. [6]

Uleiul de masline extravirgin (obtinut prin presare la rece) are un continut important de polifenoli care au un impact pozitiv asupra nivelului de colesterol bun HDL.

50 de ml de ulei de masline extravirgin consumat zilnic timp de 6 saptamani creste cu 6,5 ml/dl concentratia de lipoproteina cu densitate mare (HDL) [7]

5. Fa miscare regulat


E deja un cliseu recomandarea de a face miscare pentru a avea o sanatate de fier. Un cliseu insa sustinut de dovezi solide.

Nu trebuie sa fii un atlet de performanta. Chiar o banala plimbare de 30-60 de minute zilnic are un impact pozitiv asupra sanatatii tale. Nu ai nici o scuza pentru sedentarismul tau.

Referinte:

  • [1] –  https://authoritynutrition.com/9-ways-to-raise-hdl/
  • [2] – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3504986/
  • [3] – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17447017
  • [4] – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21167347
  • [5] – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25263836
  • [6] – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25274026
  • [7] – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23642776

Sursa foto: Pixabay



Daca iti plac articolele noastre, intra in comunitatea Demoiselle.ro inscriindu-te la NewsLetter AICI. Nu-ti fie frica, nu te vom deranja obsesiv cu mesaje! In plus, te poti dezabona oricand daca nu vei mai dori sa receptionezi emailuri de la noi.
 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *