Vezi ce se intampla atunci cand consumi legume cu frunze verzi!

Home » Sanatate » Nutritie » Vezi ce se intampla atunci cand consumi legume cu frunze verzi!
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Se stie si se spune ca pentru sanatatea organismului trebuie sa includem legumele din ce in ce mai mult in alimentatie.

Primele ar trebui sa fie legumele cu frunze verzi pentru ca sunt bogate in vitamine, minerale, sunt alcaline, pline de fibre, au multa apa, grasimi, proteine, zaharuri, dar un foarte mic continut caloric. Mai bine zis, au toate ingredientele necesare pentru a fi numite surse de sanatate pura.




Asadar, legumele cu frunze verzi au vitamina C, vitamina A, grupul de vitamine B, fier, calciu, magneziu, potasiu, iod. Cel mai important dintre ele este acidul folic (vitamina B9) pe care organismul nu-l poate produce in cantitati suficiente si trebuie sa-l ia din alimentatie. Alimentele bogate in acid folic sunt cerealele, citricele si legumele cu frunze verzi.

Anumite legume cu frunzele de culoare verde inchis sunt pline de magneziu ce aduce multe beneficii sanatatii: intareste sistemul imunitar, oasele, relaxeaza muschii, regleaza tensiunea si ajuta in caz de stres.

Frunzele verzi contin clorofila, numita si sangele verde al vietii vegetale, ce este obtinuta prin procesul chimic al plantelor numit fotosinteza. Clorofila este tonica, detoxifianta si un ajutor pentru sistemul imunitar. Sunt multe feluri in care putem sa mancam legumele cu frunze verzi dar ca sa fie benefice sanatatii este preferabil sa fie consumate crude, in sucuri sau salate. Sa urmarim detaliat cateva beneficii ale legumelor cu frunze verzi:

Spanac pentru ochi si nu numai

In spanac, pe langa continutul de fier, atat de cunoscut ca protejeaza sistemul imunitar si produce energie, gasim luteina, o substanta care are rol in scaderea colesterolului rau si in prevenirea degenerescentei maculare, o boala a ochilor cauzata de obicei de imbatranire. Continutul mare de magneziu, face din spanac un aliat pretios in prevenirea diabetului si a osteoporozei.

salata-verde

Salata verde

Toate varietatile de salata verde sunt bune iar substantele care-i dau gustul usor amarui stimuleaza digestia si metabolismul si detoxifica ficatul. Salata verde este de un real folos cand vrei sa “pierzi” cateva kilograme pentru ca are putine calorii si mult volum si consumul constant regleaza apetitul.

Citeste si : Dieta Dukan – slabire durabila in 4 pasi

 

Dragavei

Este o leguma de primavara cu gust si savoare deosebite, folosit in salate, ciorbe, tocanite sau garnitura, la carne. Oricum ar fi folosit, cert este ca are rol depurativ pentru organism, curata sangele de toxine si este un adevarat tonic in stari de oboseala iar in uz extern, sucul de dragavei se foloseste cu succes in tratarea infectiilor pielii.

Patrunjel

Patrunjelul este o leguma usor de cultivat, nu necesita ingrijire deosebita si il gasim bine fixat in gastronomie, mai mult cu rol de planta aromatica, cu toate ca radacina este folosita la ciorba si tocana. Putin stiu insa ca frunzele sale au o cantitate foarte importanta de vitamina C, mai multa decat in portocale. Banalul patrunjel are proprietati antibacterice si antiinflamatorii. Cu bune rezultate este folosit in caz de inflamare a sistemului urinar si detoxifierea organismului iar pentru ca este un bun diuretic este de un real ajutor in curele de slabire.

Praz

Serotonina si dopamina sunt doi neurotransmitatori responsabili de buna-dispozitie iar prazul contine un antioxidant care e responsabil de mentinerea lor la un nivel corespunzator si folositor organismului. Cine s-ar fi gandit? De la simbol al Tarii Galilor si reprezentant al Olteniei, se pare ca prazul ne ofera si alte surprize care stau ascunse in frunzele lui, nu in tulpina. Substantele continute in frunzele de praz stimuleaza metabolismul proteic si devine folositor in dezechilibrari nervoase sau sclerozarea tesuturilor.

Varza

Pentru cine nu stie, diabetul de tip 2 este o boala care progreseaza si in care organismul nu reuseste sa produca suficienta insulina sau nu reuseste sa o foloseasca corect pe cea pe care o produce. Putem sa reglam glicemia consumand in fiecare dimineata 50 ml de suc de varza. Varza mai contine glutamina, un aminoacid folositor in hranirea celulelor din tubul digestiv si specialistii spun ca sucul de varza are reusite notabile in tratarea ulcerului. Sucul de varza este folositor in bolile sistemului respirator, mai ales in astm si bronsite datorita puterii dezinfectante si antibiotic. Cu atatea puteri tamaduitoare nu este de mirare ca in antichitate o numeau “leguma sacra”.




 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.