De ce ar trebui sa adaugati HILIT la rutina voastra de antrenament

Home » Sanatate » Sport » De ce ar trebui sa adaugati HILIT la rutina voastra de antrenament
Decrease Font Size Increase Font Size Marime text Tipareste pagina

Industria fitness a fost si va fi mereu deschisa la noutati si la trenduri.


In domeniu au aparut constant diverse inovatii sau lucruri de experimentat, cu mai mult sau mai putin succes. Anul acesta aduce in prim plan HILIT ca varianta mai blanda a atat de cunoscutului si practicatului HIIT.

Ce este insa HILIT?


HILIT – High Intensity Low Impact Training – sau antrenament de inalta intensitate cu impact redus reprezinta cu siguranta o schimbare de atitudine atunci cand vine vorba de corpul nostru si de exercitii fizice. El vine sa contrazica oarecum vechea zicala potrivit careia unde nu este durere nu sunt nici rezultate. HIIT – High Intensity Interval Training – sau antrenament de inalta intensitate implica o forta mare aplicata asupra muschilor si mai ales a articulatiilor. Spre deosebire de acesta, HILIT implica miscari care antreneaza intregul corp, dar au un impact redus asupra articulatiilor.

In timp ce amandoua aceste discipline de antrenament functioneaza la acelasi nivel de intensitate, HIIT va incorpora mult mai multe exercitii cu impact ridicat si induce forta brusca articulatiilor. Exercitii precum sariturile ghemuite sunt foarte bune pentru a pune muschii la treaba si a transpira, ele pot provoca si accidentari si obosesc foarte tare corpul. In schimb, HILIT se refera la mentinerea aceleiasi intensitati in timpul exercitiului, dar la minimizarea riscului de ranire prin reducerea sarcinii si fortei. Miscarile tind sa se concentreze pe tonifierea, alungirea si intarirea muschilor, fara a pune presiune suplimentara asupra articulatiilor. Denumirea ce cuprinde termenii de „impact scazut” poate induce in eroare, publicul intelegand ca este vorba de exercitii usoare, deci si de rezultate mai slabe. Adevarul este insa cu totul altul.

Cum arata un antrenament HILIT?


O sesiune de antrenament tipica HILIT presupune efectuarea unui exercitiu la o intensitate cat mai mare sau cat mai rapid timp de 20 pana la 30 de secunde, apoi efectuarea unei pauze de 10 pana la 15 secunde, inainte de a repeta perioada de exercitiu si de repaus pentru opt seturi. Acest lucru este valabil atat in cazul exercitiilor de forta cat si al celor cardio, care lucreaza muschii la capacitatea lor maxima si va aduce mai aproape de ritmul cardiac tinta.

Ca sa intelegem mai bine despre ce este vorba, iata cateva exemple de antrenamente HILIT: inot, ciclism, orice clasa de yoga sau pilates, rutine TRX, mers in salturi, glider sau banda si greutati usoare.

Un beneficiu major al antrenamentelor HILIT este reprezentat de faptul ca aceste exercitii sunt eficiente atat din punct de vedere al energiei necesare, cat si al timpului solicitat. Rezultatele apar dupa un timp mult mai scurt petrecut in sala.

 Demoiselle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.